52 blije maandagen #26 | Yes you can!

ⓒpixjumbo.com By Viktor Hanacek
Deze week was Melle duidelijk in haar wekelijkse Blije Maandag-mail. Stop met jezelf te vergelijken met anderen en laat je inspireren. Ik wil nu niet negatief overkomen, maar dit is makkelijker gezegd dan gedaan volgens mij.

Je hebt mensen die uitblinken in bepaalde talenten waar jij ongelooflijk jaloers op kan zijn. Ik ben nu geen jaloers type, maar ik droom er ook wel van om bv mijn passie in mijn job te kunnen omtoveren. Ik ben op dat vlak redelijk onzeker. Ik kan niet zomaar mijn huidige job opgeven zonder dat ik een zeker doel in de toekomst heb. Wanneer ik dergelijk verhaal hoor van iemand die dit wel doet, dan denk ik alleen maar Waauw, wat een durf!

Ik vind zo'n verhalen enorm inspirerend en denk steeds, dit kan mij nooit lukken. Ik weet dat dit nu heel erg negatief klinkt en als ik dit echt wil dat ooit wel komt. Yes, I can! zou ik vol overtuiging moeten roepen. Helaas ben ik nooit zeker over hoe het leven zal lopen. Niemand kan dit. Toch vinden mensen hun toekomst in hun passie omdat ze er voor gevochten hebben. Dit vind ik fantastisch. Alleen is het niet voor mij weggelegd (op dit moment).

Ik hoop uit het diepste van mijn hart dat dit ooit wel gebeurt en ik met trots kan zeggen: 'het is mij gelukt!'. Alsook hoop ik dat ieder van ons ooit zijn ultieme droom kan waarmaken.

Geen opmerkingen