52 blije maandagen #25 | Focus op het positieve

ⓒpixjumbo.com By Viktor Hanacek
Melle vroeg ons of we iets op de planning hadden staan waar we enorm tegen op zien? En hoe we zoiets op iets positiefs laten lijken. *ik check even mijn agenda*
Voorlopig heb ik geen minder leuke afspraken. Joepie! Ik geef dus even snel een andere wending aan Melle haar vraag.

Zoals jullie ondertussen al weten kijk ik er soms wel eens tegenop om te gaan werken. Iedereen misschien wel eens, maar ik vooral omdat de job niet langer binnen mijn studies ligt. Anyway, ik heb ergens een soort van knop omgedraaid en zie gewoon wat er op mij afkomt. Heb ik dan eens een moeilijke dag, dan ga ik wel eens zagen tegen mijn vriendinnen (sorry Sarah & Bea ;) )
Toch zijn er van die momenten waar ik naar uit kijk op het werk. Zoals bv, op donderdag komt een lieve vrijwilligster mij steeds helpen bij het ontbijt. Het is even een verademing voor mij omdat ik dan niet alles alleen hoef te doen, wat dus de rest van de week wel het geval is. Tussendoor lachen we heel wat af, maar ik kan ook bij haar terecht voor een babbel als het eens moeilijk gaat.

Sinds deze week komt er op woensdag ook een vrijwilligster helpen. Ze deed al stage bij ons, maar op een andere dienst. Omdat het haar niet zo goed beviel op die dienst heeft haar begeleider er voor gezorgd dat ze ergens anders terecht kon. Bij mij dus. Ik ben zo blij dat ik nu 2x/week hulp krijg bij het ontbijt! Ik moet er nu wel bijvertellen dat die bepaalde vrijwilligster op woensdag een soort van handicap heeft. Aan de rechterkant is ze zo goed als verlamd, waardoor ze geen 2 dingen tegelijk kan dragen. Haar zicht is ook niet optimaal en aan haar voeten draagt ze speciaal schoeisel. Doch is het een lief meisje, die wat moet gestuurd worden in bepaalde richtingen. Ik zie deze opdracht helemaal zitten en het geeft mij een positieve boost dat ik dit mag doen. Ik heb nl wel wat ervaringen met deze mensen :) Dit is nu mijn positieve vibe in een toch wel moeilijke periode.

8 opmerkingen

  1. Wat fijn dat je extra hulpt hebt! Ook de aanspraak lijkt mij erg fijn. Hopelijk maakt het je werk op deze manier wat leuker.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat je hulp erbij gekregen hebt! Is toch weer een beetje een verademing.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ben blij voor je dat je nu af en toe iemand erbij hebt :) en dat je het fijn vindt om dat meisje te begeleiden! Zorgt er toch voor dat alles er daar een beetje positiever uit ziet denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi om te horen dat je hulp krijgt van een lief meisje en haar tegelijkertijd mag begeleiden. Ik kan me voorstellen dat je daardoor met iets minder tegenzin naar werk toe gaat :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb al wat ervaring met dergelijke mensen te begeleiden. Niet altijd even makkelijk, maar het geeft mij wel een boost als het mij dan weer eens lukt :)

      Verwijderen