52 blije maandagen #22 | Lach, geniet, leef!

ⓒpixjumbo.com By Viktor Hanacek
In haar Blije maandag-mail had Melle het deze keer over niet steeds een duidelijk plan te hebben en soms het eens gewoon zien wat er op je af komt.

Ikzelf ben graag georganiseerd voorbereid, vooral wanneer het op werkgebied is. Ik heb vaak te maken met stress en er verandert geregeld iets. Daar kan ik soms wel eens slecht op reageren, wat dan er weer voor zorgt dat de roddeltongen gaan rollen. (Dat ik mijn job niet aankan bv).

Ook trips en reizen doe ik liever goed voorbereid, alhoewel ik me ook wel graag laat verrassen op het moment zelf. Ik wil ergens wel relaxed zijn, maar toch op voorhand weten hoe ik er naartoe moet, waar ik ga slapen en vooral wat ik er ga doen. Zodra ik op de plaats ben die ik moet zijn ben ik relaxed en kan ik genieten van wat er te beleven valt. 

Doch kan ik ook wel eens genieten van een spontaan bezoekje of telefoontje. Een gezellig middagje onder vrienden die niet eens lang vooruit gepland was, zalig vind ik het. Vooral omdat ik die mensen vertrouw en er heel relaxed bij ben.

Ik wou soms dat ik nog meer kon genieten van het leven door gewoon enkele dingen in het leven te kunnen loslaten, maar dat lijkt moeilijker dan gedacht. Toch blijf ik mijn best doen.

4 opmerkingen

  1. Ik wou dat ik het ook beter kon... dingen loslaten en alles gewoon op mij laten afkomen. Relaxen en genieten van hetgeen ik meemaak. Helaas kan ik da ook nie. Op geen enkel vlak. Zo jammer eh... !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deels zeer herkenbaar. Alleen heb ik het van mezelf geaccepteerd dat ik een planner ben en soms niet (het ligt eraan wat het is ;)).Loslaten en genieten gaat daardoor ook veel beter.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn voor jou, dat je nu meer kan loslaten en genieten :)

      Verwijderen