Mijn leven zoals het is #47 | Help, hoe run je nu een blog met 2?

ⓒLifeofpix.com By Leeroy

Samen met mijn vriendin Bea startte ik op 13 Maart 2017 een nieuwe blog, genaamd A cup of Stories. We wisten van in het begin dat het niet makkelijk zou zijn, maar we begonnen toch met volle moed te schrijven over onze passies.

Ik ontferm mij over de lay-out en alles wat er bij hoort. Bea begon met schrijven over haar passie voor het brieven pennen en ik legde mij toe op het schrijven van mijn passie Fotografie. Ik moet eerlijk bekennen dat we beiden een totaal andere manier van schrijven aanhouden, maar dat is ok. Zo is er meteen ook variatie in het schrijven.

Stiekem had ik verwacht dat we na een tijdje wel genoeg schrijfvoer zouden hebben en op regelmatige basis konden publiceren. Maar helaas loopt dit nog stroef. We communiceren momenteel via mail om te weten wie wat wanneer schrijft, maar dit kunnen we niet volhouden op termijn. Daarom ben ik op zoek naar een oplossing zoals een online agenda die je met 2 of meerdere kunt beheren en waar we direct kunnen zien wie wat heeft ingepland. Maar ik weet eigenlijk niet of zoiets wel bestaat. Mocht er iemand dit weten, laat het dan niet om te reageren met het antwoord.

Deze week kregen we de melding van een lezer dat onze blog niet altijd even makkelijk toegankelijk is. Wanneer ze ons wil bezoeken krijgt ze soms een foutmelding. Wanneer we zelf proberen om op onze blog te raken ondervinden we geen problemen. Ik vind het vooral raar, maar weet niet goed waar ik naartoe moet met dit probleem.

Dat brengt ons naar het volgende probleem. We hadden nu natuurlijk niet verwacht dat er onmiddellijk een grote stroom bezoekers zouden langskomen, maar bij sommige posts blijft het reactie-aantal op 0 staan. Ik zorg er nochtans voor dat ik vaak andere blogs bezoek en ik heb speciaal enkele social media-accounts aangemaakt. 

Wie nog tips heeft is altijd welkom!

4 opmerkingen

  1. Geen idee hoe het zit met online agenda's en dergelijke. Geen ervaring mee...
    Wel nog nooit problemen gehad om op jullie site te komen. Die werkt bij mij altijd prima ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik begrijp het ook niet hoe het kan dat anderen er niet op kunnen..

      Verwijderen
  2. Wat gek! Ik kan gewoon op je blog komen hoor, geen probleem! Leuk dat jullie met z'n tweeën bloggen! Is google calendar niet een handige oplossing? Dan kun je elkaar toevoegen in dezelfde agenda en heel handig opschrijven wie wat wanneer doet!

    BeantwoordenVerwijderen