52 blije maandagen #20| Wat brengt jou dichterbij?

ⓒpixjumbo.com By Viktor Hanacek
Is het wel eens bij je opgekomen dat je omringd word door voorwerpen of mensen die je eigenlijk liever niet rond je hebt? Wat doe je dan? Dat is deze week de vraag van Melle in haar Blije maandag-mail. En die zal ik nu proberen te beantwoorden.

Ik ben een redelijk onzeker persoon. Ik vraag dus ook heel regelmatig om advies of raad. Maar soms krijg ik die niet en vraag ik mij af of die persoon dan wel goed voor me is. Ook word ik vaak omringd door .. niemand. Vrienden kan ik op 1 hand tellen en van sommige krijg ik amper nog een telefoontje om af te spreken. Omdat het de enige mensen zijn die ik nog heb blijf ik het op één of andere manier toch volhouden om hen in mijn omgeving te houden.

Ik geef toe dat ik mijn leven liever anders had zien lopen. Zeker op het punt waar ik nu sta. Ik heb al meerdere keren verkondigt dat mijn huidig werk mij niet ligt en ook dat maakt mij helemaal onzeker. Ik begrijp ook niet dat het in deze maatschappij alleen maar om geld verdienen gaat en je dus nog amper kunt overleven als je niet elke dag kunt gaan werken.

Om te antwoorden op de vraag wat ik hier aan moet doen. Tjah, ik wou dat het allemaal zo simpel was en ik niet hoefde te smeken om eens te kunnen afspreken. Ook wou ik dat het de dag van vandaag heel wat simpeler ging om ander werk te vinden. Of om op een leuke manier te kunnen leven zonder die stress die je hebt om te moeten gaan werken.

3 opmerkingen

  1. En tijdelijk een job zoeken in een andere sector? (Tot ge terug iets in de zorg vindt?) Misschien dat ge dan wél zonder stress kunt gaan werken... Ander werk, andere omgeving, andere collega's,... . Want er gaat nie op wonderbaarlijke manier iets veranderen aan uw werk-situatie als gij er niks aan wijzigt natuurlijk. (Jammer genoeg!) Als ge graag contact hebt met mensen/nieuwe mensen leert kennen kunt ge misschien (tijdelijk!) iets zoeken in zo'n tearoom als waar gij regelmatig iets gaat eten of drinken. Om nu maar het eerste te zeggen dat in mij opkomt. Haha. Ik weet nie wa ge nog graag doet natuurlijk, maar als ge echt zoveel stress krijgt op uw huidige werk dan is misschien alles plezanter?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Al weken of zeg maar maanden breek ik mijn hoofd over wat ik wil doen. Steeds stuit ik op hetzelfde. Ik wil mijn oude job terug. Helaas.. wanneer ik ga polsen in andere rusthuizen ziet de job waar ik voor gestudeerd er helemaal anders uit. En dat bedoel ik nu. Waarom kan men niet gewoon de job behouden zoals die ons is aangeleerd? Op deze manier worden mensen toch verplicht om dingen te doen waar ze ongelukkig van worden? Het enige wat tegenwoordig telt is het feit dat je werk móet hebben om het even wat je gestudeerd hebt. Je kunt toch niet verwachten dat iemand die bv voor dokter heeft gestudeerd, later een job moet gaan doen als vrachtwagenchauffeur om maar een voorbeeld te geven. De maatschappij is compleet zot geworden, vind ik persoonlijk.

      Verwijderen
  2. Oei. Zie uw reactie nu pas. Maar tja... tijden, en dus ook jobs, veranderen/evalueren. Extreem snel tegenwoordig. Da is nu eenmaal zo. Inderdaad wel rot dat ge al ontzettend veel moeite moet doen om een job te vinden in de gewenste sector. Ik ken ook maar weinig mensen die ook effectief doen waarvoor ze gestudeerd hebben. Jammer... . Ik wou in mijn eerste berichtje alleen maar zeggen dat een tijdelijke job in een andere sector mss wel een goede oplossing voor u zou zijn om terug gelukkiger te worden op de werkvloer. Als het zo erg tegenvalt op de plaats waar ge nu werkt dan is toch (vrijwel) alles beter dan dat?

    BeantwoordenVerwijderen