52 blije maandagen #18| Deze is voor jou

ⓒpixjumbo.com By Viktor Hanacek
Ken je het gevoel dat je nog moet afspreken met je vriendinnen maar je eigenlijk wel wat tijd voor jezelf nodig hebt. Ik ken het alvast. Het gebeurt dat ik een hele periode niemand hoor en dan opeens in een drukke periode word je uitgenodigd om met hen te lunchen.

Maar.. dan past het moment niet omdat je eigenlijk al iets anders had gepland die al weken op de agenda staat. Soms probeer ik nog te schuiven in mijn agenda, maar meestal lukt dat niet. Niet dat ik zo'n overvolle agenda heb, maar soms komt het echt allemaal op elkaar.

Deze week had Melle het er over dat je best eens voor jezelf mag kiezen en niet steeds hoeft ja te knikken wanneer je uitgenodigd word. Inderdaad, maar dan voel ik mij snel schuldig dat ik degene ben die steeds afhaak. Hoeft uiteraard niet, want niemand kan je verbieden om tijd voor jezelf te nemen.

Ik moet nu wel bekennen, het gebeurt echt niet veel dat ik mijn vriendinnen in de kou laat staan wanneer ze mij uitnodigen. Maar.. sinds ik fulltime werk en in een vzw ben gestapt is de zin om uit te gaan toch wel vermindert. Ik geniet meer van een tv-avond in de zetel.

4 opmerkingen

  1. Heel mooi en goed om voor jezelf te kiezen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is niet altijd even simpel, maar ik doe mijn best :)

      Verwijderen
  2. Heel herkenbaar. Ik kan ook zo genieten van een avondje tv. Batterijen opladen op die manier!

    BeantwoordenVerwijderen