Mijn 365daysofphotography-project | week#16

Weer een week voorbij. Deze week probeerde ik toch iets anders uit dan al die bloesems, maar ben er niet in geslaagd om volledig bloesemvrij te blijven.


#106 | 16-04-2017 Life is the flower of which love is the honey. In onze tuin staat een rhododendron struik. Eens al die knoppen opengaan heb je een waaier van prachtige bloemen.


#107 | 17-04-2017 They will say that you're on the wrong road, if it's your own. Op weg naar huis zag ik dit tafereel. Een boerenweggetje met een boer aan het werk met zijn tractor op het land.


#108 | 18-04-2017 Enjoy life's little moments. Voor Pasen kreeg mijn mama deze orchidee cadeau van mijn nonkel. De knoppen waren nog allemaal dicht en komen nu langzaam aan open.


#109 | 19-04-2017 Friends are flowers that never fade. Ik had een moeilijke dag en ben mijn vriendinnen zo dankbaar dat ze er voor mij waren. They are the best!


#110 | 20-04-2017 Good times become good memories and bad times become good lessons. Ik vond deze tennisbal langs de weg en nam hem mee huiswaarts. Ik kan er zowiezo nog iemand gelukkig mee maken.


#111 | 21-04-2017 The flower that blooms in adversity is the most rare and beautiful of all. Dezelfde struik als de eerste foto maar een ander kleur. I love it!



 #112 | 22-04-2017 Nature is painting for us, day after day, pictures of infinite beauty. Heerlijk wanneer je het lentegevoel in je foto's kan brengen.

Wie niet tot volgende week kan wachten kan dagelijks een blik gunnen op
https://vergevelyne.wixsite.com/365daysofphotography

6 opmerkingen

  1. Hoi Evelyne, ik volg je 365 dagen project omdat ik zelf ook graag fotografeer. Maar ik heb geen discipline zoals jij om elke dag een foto te maken en te publiceren. Ik zie vele prachtige beelden van je langs komen en wat me opvalt is dat regelmatig je schepte van het onderwerp verkeerd ligt wat ik jammer vind van je beeld. Als voorbeeld neem ik de tennisbal. Ik neem aan dat de tennisbal je onderwerp is van de foto en deze is nu onscherp in beeld gebracht , de scherpte ligt namelijk op het gras.
    Foto 111 van de prachtige bloemen mis ik ook scherpte, misschien te veel gespeeld met de scherptediepte, het had nog mooier geweest als b.v. de meeldraden scherp waren geweest. Of wat vind je zelf? Vaak zie je het zelf niet meer en is het juist stimulerend zoals in de fotokring waar ik lid van ben (in Kalmthout) om elkaar tips te geven. Maar in ieder geval jij bent goed bezig. Ik kan de moeite elke dag niet nemen daarom heb ik een 52-weken project ;-)
    mvg Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je voor je uitgebreide reactie op mijn 365dagen-project. Ik speel heel graag met scherpte diepte, maar het is niet altijd makkelijk om elke dag met iets 'nieuws' af te komen. In een moeilijke week als vorige week was ik het zelfs even kwijt. Dat merk je dan aan de kwaliteit..

      Verwijderen
  2. Oh, man. Gij woont echt wel op een hemelse plaats precies. Zo landelijk en rustig. Die laatste foto zegt het helemaal. Zo mooi! Helemaal iets voor mij :) En hopelijk wordt volgende week dan een betere week. Na regen komt zonneschijn éh...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Welja, 't is te zeggen. Ik heb wel veel landbouw rond mij in de omgeving, onze tuin kijkt uit op een weide waar momenteel de koeien in staan, maar onze straat is een echte racebaan.. Dat is niet zo leuk altijd. Ik probeer om zo veel mogelijk een wandeling te maken buitenshuis, maar na zo'n zware werkdag heb ik daar niet altijd even veel zin in (of het weer laat het niet toe).

      Verwijderen
  3. Ik vind vooral die 2de foto erg mooi. Kan zo ontzettend genieten van de natuur. De dieren, de planten, de rust.. Wonderlijk allemaal. Mooi op de (gevoelige) plaat gelegd :-)

    BeantwoordenVerwijderen