52 blije maandagen #17| Bon Siman

ⓒpixjumbo.com By Viktor Hanacek
Deze week begroette Melle ons in het Curaçao's (ofzoiets). Wat het exact betekent weet ik niet, maar ik neem aan dat ze ons gewoon een fijne week wou wensen. (ja de week is al ten einde, maar ik kan het niet maken om deze rubriek al op maandag online te plaatsen ;) )

Melle vroeg zich af als ik (of jullie lezers) zich soms ook in bochten moet wringen om iets gedaan te krijgen. Ja, soms kun je gewoon niet alles doen al wil je het nog zo graag. Ook ik heb zo mijn gebreken. Dus geef ik je hier een lijstje van wat ik niet kan.

*Nee zeggen
Dit vind ik toch zo moeilijk. Ookal weet ik dat het niet lukt, ik slaag er maar niet in om nee te zeggen. Op mijn werk bv, ik verzuip in het bereiden en opdienen van het ontbijt en als een collega mij roept om even iets te doen voor haar hoor ik mezelf steeds 'ok, ik zal het doen' zeggen. Terwijl ik maar al te goed weet dat die persoon het kan doen en ik in het werk verzuip. Ondertussen ben ik dan toch wel aan het vloeken in mezelf ;)

*Boeken lezen
Ik zou het zo graag terug willen opnemen. In mijn kindertijd moest ik boeken lezen van mijn ouders om mijn leesvaardigheid te verbeteren (althans vond ik die goed toen ;) ). Het probleem bij mij is, wanneer ik boeken lees moet ik mij kunnen afzonderen. Een vlieg kan mij al afleiden.. Als ik dan al kan beginnen in een boek dan mag ik niet te lang lezen of ik kan al niet meer volgen. En als ik dan stop om dan enkele dagen later terug verder te lezen dan ontzie ik het om terug te beginnen omdat ik de draad er in kwijtgeraakt ben..

*Gezond eten
's Ochtends eet ik een boterham met choco, ik vertrek naar het werk en daar aangekomen moet ik het ontbijt bereiden. De verleiding is dan groot om voor mezelf nog eens een boterham met choco te smeren. Tussenin drink ik van mijn flesje water, maar wanneer ik de frigo opentrek zie ik daar allerlei lekkers staan. Ook in de bureau staat steeds iets te grijpen.. Ik ben dan wel niet verplicht om steeds iets te nemen, maar vind die verleiding toch steeds zo groot.. Ik weet niet als het snoepgoed zou vervangen worden door een stuk fruit of groente, dat ik zo snel zou grijpen *oeps*

Dit is het zo wat voor nu. Bon Siman!

2 opmerkingen

  1. Gezond eten kan ik ook écht nie. Minder eten lukt mij wel, maar gezond? Nope. Haha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mssn moeten we eens samen een planning maken, haha

      Verwijderen