52 blije maandagen #15| Do it anyway

ⓒpixjumbo.com By Viktor Hanacek
Dingen doen die je eng vind of uit je comfortzone stappen moet iedereen wel eens doen. De één vind het spannend, de ander beangstigend. Persoonlijk stap ik niet graag uit mijn comfortzone en blijf ik het liefst dicht bij mijn usual thing. Toch gebeurt het dat ik de stap naar het onbekende moet nemen.

Zoals laatst, afspreken met mensen die je niet kent voor een fotoshoot. De stress ging pas vallen wanneer ik bezig was met de shoot en het model te sturen om de goede poses aan te nemen. Toegegeven, we hadden allemaal wel wat stress omdat we elkaar niet kenden. Maar het duurde niet lang eer het ijs werd gebroken. Er werd al snel humor gebruikt en dat maakte het allemaal veel makkelijker. Toch is die stap naar 'het onbekende' groot.

Het blokt mij soms wel af om iets te doen die voor mij stresserend of onbekend is. Toch heb ik op bepaalde vlakken wel een doorzettingsvermogen. Bijvoorbeeld, het is een passie of hobby. Dat haalt mij er steeds wel door. Maar wees maar zeker dat mijn hersenpan niet stilstaat voor, tijdens en na het gebeuren. Het gevoel achteraf en de opluchting dat het goed geweest is doet mij dan wel weer stralen.

Geen opmerkingen