52 blije maandagen #5 | Vandaag is een nieuwe morgen

ⓒpixjumbo.com By Viktor Hanacek


Uitstelgedrag. Ja, daar heb ik al eens mee te maken. Soms maak ik wel eens een ToDo-lijstje, maar de vraag blijft steeds of ik die wel op tijd af krijg. Alles hangt af van mijn gemoed. Omdat mijn leven drukker is geworden door mijn fulltime-job en extra zorg aan mijn grootouders, plan ik zoveel mogelijk in mijn vrije dagen. Dan komt het er op neer om op die vrije dagen genoeg tijd te kunnen vrijmaken, maar het gebeurt al eens dat ik gewoon totaal geen zin heb in wat er op mijn ToDo-lijstje staat. Ik probeer dan toch streng te zijn voor mezelf en toch iets van het lijstje te doen. Dan ben ik meestal wel trots op mezelf dat ik toch iets heb gedaan. 

Ik moet toegeven dat ik toch wel beter presteer wanneer ik iets af moet hebben tegen een deadline. Ik kan dan wel niet altijd beloven dat wat ik doe perfect zal zijn. En dat is dan ook wel een minpuntje van mij, ik vind mijn eigen werk nooit goed genoeg. 

Maar goed, het is Melle haar bedoeling dat we eens nadenken over hoe we in het vervolg niet meer gaan uitstellen. Ik kan haar uiteraard niets beloven, want in mijn leven (wss in iemand anders leven ook) komen steeds onverwachte dingen voor. Onverwacht bezoek over de vloer, een dringend telefoontje van opa en oma die net om de hoek wonen,.. Of zijn dat alleen smoesjes?

In ieder geval, ik zal mijn best doen om van Vandaag een nieuwe morgen te maken.

4 opmerkingen

  1. Tijdens mij studie was ik echt een uitstelexpert! Ik kon toen ook het beste werken de avond voordat iets moest ingediend worden. In plaats van weken op voorhand aan te modderen, kon ik op zo'n avond echt de beste verslagen en essay's uit m'n vingers toveren. Maar soms is het ook gewoon wel fijn om dingen goed op voorhand af te hebben. Scheelt toch weer een hoop zenuwen. Haha :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Op sommige vlakken ben ik ook een echte uitsteller. To-do lijstjes kunnen dan weleens helpen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Idd :) Mijn probleem is vooral om ToDo-lijstjes af te werken, haha

      Verwijderen