Mijn leven zoals het is #42 | Verlofaanvraag

ⒸEvelyneVergote

Ja, het is zover. Het verlof tot en met september is aangevraagd. Ik hang vast en een Last Minute kan niet meer geregeld worden. Ook niet tijdens de zomermaanden. Ik vind het persoonlijk wel vroeg om nu al vast te leggen wanneer je de komende maanden vrij wil. Gelukkig bestaat er ook nog zoiets als onbetaald verlof mocht je toch heel dringend vrij moet hebben, maar daar maak ik weinig of zeg maar geen gebruik van. Ik red me wel met de dagen vrij die we krijgen.

Toch mag ik niet klagen, want velen hebben hun verlof niet te kiezen en moeten maar wachten tot het bedrijf sluit tijdens de zomermaanden. Daar zou ik het denk ik wel moeilijk mee hebben. Ik heb nog graag controle over mijn vrije dagen, terwijl je dat niet hebt als je in een fabriek of bouwonderneming werkt.

Toch merk ik door het fulltime-werken dat ik veel moet missen. Er zijn altijd dingen die je wil meepikken, maar je niet kan omdat je op de werkvloer moet staan. Ook na het werk nog iets doen lukt mij niet meer, als ik de volgende dag weer paraat moet staan. In de zomer mis ik dat wel. Vooral als er leuke optredens in de stad zijn of een bijeenkomst van één of andere vereniging.

Het zij nu zo en we moeten verder. Ik hoop er later, na mijn carriére, er dubbel en dik te kunnen gaan van genieten. Dan is het elke dag vakantie.

10 opmerkingen

  1. Wij moeten altijd in december het verlof van de zomervakantie doorgeven.. Uhhhhm. Ik heb al een lang weekendje vrij gevraagd met mijn verjaardag & in de zomervakantie 2.5 week.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Amai da's nog vroeger dan wij! Ik vraag graag losse dagen omdat mijn weken dan eens gebroken zijn. Dit jaar heb 'k 1,5 week gevraagd in de zomer.

      Verwijderen
  2. Fijn dat je mag kiezen en ik hoop dat je aanvraag gewoon vastgelegd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, wat ik aangevraagd heb is vastgelegd. Nu kan niemand meer terug.

      Verwijderen
  3. Iedereen moet zijn schema aanpassen omwille van zijn werk, éh. En als voltijds écht nie bij u past dan zou ik gewoon omschakelen naar minder uren. Niemand heeft er baat bij als ge constant ongelukkig rondloopt. Ik heb nu wel het gevoel dat het bij u beter gaat met het werk. Toch? :) En absoluut, er zijn altijd mensen die het véél slechter hebben! Op uw werk hebt ge het eigenlijk nog goed denk ik hoor ;) Het verlof aanvragen moet op de meeste plaatsen zo vroeg gebeuren...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, 't is in dagen en vlagen. Ik heb gewoon een knop in mijn hoofd moeten omdraaien in bepaalde gevallen. Ivm het verlof is het toch niet simpel daar ik op het vorig werk meer vrijheid had. Ik werkte alleen en dan moest het maar passen voor een ander om in te vallen wat nu niet het geval is. Ik ben niet moeilijk, maar het moet ook van beide kanten komen.

      Verwijderen
  4. Fijn dat je mag kiezen wanneer je vrij wilt zijn, maar wel raar dat je het nu al moet doen. Waar ik vroeger werkte kon het tot een maand van tevoren vrij worden gevraagd, dat was erg fijn. Nu ben ik eigen baas en kan ik zelf mijn uren bepalen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij moeten rekening houden met elkaar. Er moet steeds iemand aanwezig zijn op de dienst. Wanneer onze vrije dagen overlappen en we er niet uitkomen word gegrepen naar het arbeidsreglement.

      Verwijderen
  5. Ik ben zelf juist altijd vroeg met plannen, maar dat komt omdat ik altijd ga reizen. En tickets zijn het goedkoopst 11 maanden van tevoren. Ik reis (totdat kun kind naar school moet) altijd buiten het seizoen en vraag dus ver van tevoren vrij. Zodat ik meteen mijn ticket kan boeken en dat geregeld is. En ik hoef gelukkig niet te wachten op andere collega's die nog bezig zijn met nadenken wanneer zij vrij willen. Tegen de tijd dat de zomer vakantie verlof aanvragen binnen moeten zijn, is mijn verlof al geregeld.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben er ook steeds als de kippen bij om het verlof te regelen, alleen moet ik nu rekening houden met mijn collega's terwijl dat vroeger niet hoefde.

      Verwijderen