52 blije maandagen #4 | Today I'm excited about everything

De opdracht van deze week leek makkelijk, maar ik had al meteen gefaald. Het was namelijk Klaagvrije Maandag. Sorry Melle, ik kon het echt niet helpen.

ⓒpixjumbo.com By Viktor Hanacek
Klaagvrije maandag. Wel, mijn maandag begon dan wel klaagvrij in de ochtend, tot ik op het werk aankwam. Zoals elke morgen zitten er al bewoners klaar om het ontbijt geserveerd te krijgen. Ik zorg voor de koffie op tafel en ga aan de slag om iedereen van de gewenste maaltijd te voorzien. In het keukentje waar ik sta hoor ik de ene bewoner tegen de andere bewoner zeggen: 'de koffie zal koud zijn tegen dat we onze boterhammen krijgen'. Ik probeerde mij kalm te houden, maar binnenin was ik toch aan het vloeken en zeuren. Sommige zijn toch zo ongeduldig.

Ook tijdens het ontbijt blijven de bewoners ongeduldig en roepen ze langs alle kanten. Na het ontbijt is het mijn taak om de keuken te onderhouden. Ook daar heb ik even heel diep vanbinnen geklaagd omdat de kasten die wit horen te zijn, vol met koffievlekken waren. Snel ben ik bezig met alles clean te krijgen en ik vertrek naar beneden om de soep en andere benodigdheden. Bij terugkomst zie ik dat er vuile voetstappen op de keukenvloer staan. Ja, die dat ik net heb geboend! Ik kon een vloek toch niet onderdrukken.

We zijn nog niet eens halverwege de dag en ik heb al verschillende keren gevloekt, geklaagd en gezeurd. Tegen mezelf en mijn omgeving. Ik mag dus zeggen dat ik wel heel erg gefaald heb in deze opdracht. Waarvoor mijn oprechte excuses. Volgende keer beter?

17 opmerkingen

  1. Jaar dat zijn inderdaad wel dingen waarover je mag klagen hoor;p.
    Het leven is niet altijd roze kleuren en maneschijn!
    Hopelijk volgende week een beter begin van je week:).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het leven is idd niet altijd rozengeur en maneschijn ;)

      Verwijderen
  2. Had je gewoon moeten zeggen "zet je het toch lekker zelf?". Lol. Ja, die oudjes kunnen vaak ondankbaar zijn. Maar top dat je je stil hield en rustig bleef.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, herkenbaar. Innerlijk kunt ge dan eens vloeken, ja. Op vlak van uw werk zou ik wel proberen om u zo min mogelijk op te jagen in zo'n toestanden. Dat uw bewoners klagen over koude koffie bijvoorbeeld... da hoort er nu eenmaal bij ;) Da moet ge proberen over u te laten gaan want u daarin druk maken heeft geen zin. Hopelijk snel wel een klaagvrije dag alleszins ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik probeer om er mij zo min mogelijk in op te jagen, maar is niet altijd gemakkelijk. Zeker niet als je elke dag hetzelfde mag horen van dezelfde mensen. Word een tijd dat je het ook eens beu word.

      Verwijderen
  4. Ik snap de frustratie! Soms is het ook gewoon fijn om eens te klagen, vloeken of zeuren. Gewoon mee doorgaan, want anders blijf je die gevoelens opkroppen en dat is later ook weer vervelend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat kan idd al eens deugd doen om eens goed te vloeken en zeuren. Ik voel mij dan meestal wel opgelucht daarna ;)

      Verwijderen
  5. Het is heel menselijk om snel te klagen. En soms heb je van die baaldagen dat echt alles lijkt tegen te zitten. Ik vind het alleen storend worden als iemand continu klaagt over alles. Of gewoon een negatieve instelling heeft en dat de hele tijd uit. Maar lekker eens even klagen over je werkdag, over het weer, over de vertraging en der file... dat mag er best eens uit. Al vind ik het niet eens zo verkeerd om stil te staan bij een klaagvrije dag. Maar als ik naar mezelf kijk, ik klaag eigenlijk niet zo veel. Dus denk dat ik dat wel vol houd :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan de ene dag ook al meer verdragen dan de andere. Dat heeft er uiteraard ook mee te maken hoeveel ik klaag per dag :)

      Verwijderen
  6. Mijn klaagvrije maandag is ook niet helemaal klaagvrij verlopen hoor :p haha. Geen probleem, volgende keer inderdaad beter!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, we kunnen elke dag opnieuw proberen om die klaagvrij door te komen ;)

      Verwijderen
  7. Maakt niet uit hoor erbij hoor haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik begrijp de frustratie. Ik zou ook niet fluitend naar de vlek staan kijken ;-) Volgende keer gaat het vast beter!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lijkt me nog best een lastige opdracht! Maar in ieder geval al heel goed dat je je eraan hebt gewaagd!

    BeantwoordenVerwijderen