52 blije maandagen #3 | Niet hollen maar stilstaan

Deze week kreeg ik via Melle haar maandagmail een moeilijke opdracht. Ik moet even stilstaan bij mijn eigen zelf en trots zijn op wat ik al heb bereikt. Zie hier hoe ik dit heb gedaan.

ⓒpixjumbo.com By Viktor Hanacek
Koester de kleine momenten
Toen ik 7 jaar geleden het bericht kreeg dat een meisje die ik kende van het werk, betrokken was in een dodelijk ongeval, stond mijn wereld even stil. Toen ben ik gaan beseffen dat het leven in een fractie van een seconde kan afgelopen zijn.
Daarom zeg ik sindsdien tegen mezelf dat ik moet genieten van alle momenten in mijn leven. En dat probeer ik ook te doen. Ik besef wel dat het de ene periode makkelijker gaat om te genieten dan een ander periode in je leven. Maar toch probeer ik om de kleine momenten te koesteren. In mijn agenda schrijf ik alle afspraken, alsook de verjaardagen etc. Daar kijk ik geregeld in terug om dan terug te denken aan een leuke tijd.

Positief denken
Hier helpen mijn vrienden mij wel heel hard mee. Ik ben nl een verschrikkelijke pessimist, vooral in een mindere periode. Zoals de afgelopen tijd. De overgang naar de nieuwe werkplaats was heel zwaar, zowel psychisch als fysisch. Dankzij de goeie babbels met mijn vrienden heb ik ergens een knop omgedraaid in mijn hoofd. Ik zit nu opgescheept met een job dat ik half en half graag doe, maar probeer positief te denken en te hopen dat er in de toekomst misschien iets beters op mijn pad komt. Iets waar ik opnieuw mijn hart in kan geven.

Voor wie het vorige week gemist heeft, kan het hier teruglezen.

2 opmerkingen

  1. Dit vind ik leuk! Dat we dezelfde nieuwsbrief kregen en er toch een wat andere invulling aan geven! :) Wat fijn dat je toch kan genieten van de kleine dingen. En dat je je vrienden koestert! Denk dat het heel belangrijk is om af en toe je ei kwijt te kunnen. Zeker als zoiets groots in je leven, zoals je job, wat tegenvalt.

    BeantwoordenVerwijderen