52 blije maandagen #2 | Doelen stellen met WOOP!

Hier zijn we dan weer met de opdracht van de blije maandag. Ik weet wel dat we al een stuk verder in de week zijn, maar het lukt mij niet om dit op maandag te maken en publiceren.

ⓒpixjumbo.com By Viktor Hanacek
Opdracht#2 - Doelen stellen met WOOP!
WOOP staat voor Wish, Outcome, Obstracle en Plan.

1. Wat wil ik bereiken? 
Op dit moment is mijn voornaamste doel terug gelukkig worden in mijn job. Ik heb dan wel dagen dat ik vrolijk rondloop in de gangen, maar ik ken ook vele andere momenten.
Ik weet dat ik mijn doel niet onmiddellijk zal bereiken en of ik dat ooit zal bereiken, maar ik probeer positief te denken.

2. Wat gebeurt er als ik dat doel bereikt heb? Welk gevoel heb ik en wat heb ik precies bereikt?
Wanneer ik een doel heb bereikt voel ik mij meestal extreem happy. Ik wil het dan vooral van de daken schreeuwen.

3. Wat zorgt er voor dat iets niet lukt?
Onzekerheid, angst. Ik ben iemand die aan twijfelt. Ik zoek voortdurend naar advies en raad van mijn omgeving. Op het eerste zicht niet slecht, maar het zorgt er wel voor dat ik niet gauw een beslissing kan nemen, ookal zou dat moeten. 

4. Wat kan ik doen om dat obstakel te overwinnen?
Gewoon doen wat ik wil. Niet nadenken. Toch is dat minder evident dan het klinkt.
 
Voor wie vorige week gemist heeft, kan het hier terugvinden.

8 opmerkingen