Mijn leven zoals het is #38 | Lang vrij weekend

ⓒ Unsplash.com By Tadas Mikuckis

Het is alweer zondag. Bijna voorbij met het weekend. Gelukkig heb ik enkele leuke vooruitzichten, daar ik de komende 2 maand, totaal onverwacht, verlof moet opnemen. Ik heb er dan voor gezorgd dat ik per week enkele dagen vrij ben en zo zijn mijn weken ook wat gebroken. Volgend jaar heb ik die luxe helaas niet meer, maar dan zien we wel weer hoe we dat gaan doorstaan. 

Afgelopen weekend moest ik werken, maar op zondagavond startte dan toch het weekend voor mij. Samen met mijn ouders ging ik naar de cinema. We wilden allemaal de nieuwe film van de Buurtpolitie zien. Dat is namelijk een serie op tv in Vlaanderen, waar ze nu een film van hebben gemaakt gebaseerd op een waargebeurd verhaal die hier niet ver van mij vandaan zich echt afspeelde. In de film moest je het hele gebeuren natuurlijk met een korreltje zout nemen, maar al bij al vond ik het een leuke film. Bekijk hier de trailer

Ik had de maandag vrij genomen omdat ik nog overuren had staan en ik het wel fijn vond om thuis te zijn, daar de twee daaropvolgende dagen feestdagen waren in België. Normaal moet er ook op feestdagen gewerkt worden, maar ik had uitdrukkelijk gevraagd die feestdagen niet te moeten werken daar dit de laatste kans was om nog eens een lang weekend thuis te zijn en ik dit anders niet kan zonder verlof te nemen. Ik heb even op tafel moeten kloppen, maar het is mij dan uiteindelijk toch gelukt. De komende feestdagen zijn dan wel weer voor mij, maar daar lig ik niet wakker van. 

Veel heb ik niet uitgespookt in die vrije dagen, ik heb het vooral rustig aan gedaan. Eens blijven liggen in je bed, niet hoeven te rushen in de badkamer, niet op de klok hoeven te kijken,.. Het heeft mij heel veel deugd gedaan.

10 opmerkingen

  1. Zalig, zo onverwacht verlof. Geniet er de komende tijd van, van zo af en toe een vrije dag. Da's nog eens goed nieuws :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat je zulke rustige dagen hebt gehad! Lekker hoor, even niks hoeven. Goed dat het je veel deugd hebt gedaan! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn om te horen dat je van een paar rustige dagen hebt kunnen genieten! Dat kan een mens soms ontzettend goed doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Rustig aan doen is soms zeker wel eens fijn! Fijne Zondagavond

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk dat je heerlijk hebt genoten van je verlof. Niets hoeven doen en geen haast hebben lijkt mij heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen