Ik zoek jouw verhaal: Reminder


ⓒLifeofpix.com By Leeroy
 
Elke week, op zondag, wil ik jullie in de spotlights zetten met jullie eigen geschreven verhaal. Niet zomaar een verhaal, maar eerder een gebeurtenis die je verteld net zoals je op visite bent bij je oma, tante, beste vriendin, .. Dit kan een grappige gebeurtenis zijn, uit je jeugd of wat je recent hebt meegemaakt.

Misschien een klein fictief voorbeeld:
Zoals elke morgen vertrek ik vroeg naar mijn werk. Ik stop onderweg bij de bakker om een belegd broodje en zie mijn collega in de winkel. Ik zeg haar goeiemorgen en wacht geduldig mijn beurt af. Als de verkoopster mijn kant uitkijkt vraag ik een belegd broodje met kaas en tomaat. Ze gaat in de hoek mijn broodje klaarmaken, terwijl ik ondertussen mijn geld bijeen zoek. Ik kan helaas niet met kleingeld betalen, dus geef ik haar een briefje van 20. De verkoopster zucht en haalt het wisselgeld uit de kassa. Terwijl ze het in mijn hand teruggeeft valt het kleingeld tussen mijn vingers door. Dat rolt natuurlijk op de grond, waardoor ik nog op de grond moet bukken om het op te rapen. Ondertussen hoor ik de verkoopster roepen:'Wie is de volgende?', maar zegt me geen 'Bedankt en tot ziens' als ik de winkel verlaat. Ik weet niet of ik daar nog naar binnen ga..

Dit kan je mailen naar vergevelyne@gmail.com met eventueel een foto van de gebeurtenis bij. Ik ben alvast benieuwd.

4 opmerkingen