Rode Neuzen Dag '16

ⒸEvelyneVergote


Vorig jaar, 5 December 2015, vond de eerste editie van Rode Neuzen Dag plaats. Deze organisatie, mede mogelijk gemaakt door Televisiezender VTM, radiozender Q-Music en Belfius, zamelt geld in om jongeren met psychische problemen beter te kunnen helpen. Zo word ineens ook het taboe rond dat probleem doorbroken. Ik schreef vorig jaar al over hoe het mij toen aangreep. Voor wie mij toen nog niet volgde, kan het hier teruglezen.

Normaal zou deze  pas om de twee jaar terugkomen, maar wegens het grote succes van vorig jaar hebben ze beslist om het dit jaar al opnieuw te doen. Terug worden er verschillende acties op poten gezet door bekende en minder bekende mensen. Er worden opnieuw rode neuzen verkocht, maar dit jaar zijn er 5 verschillende neuzen voor 5€/stuk. Dit allemaal om geld in te zamelen voor de organisatie die jongeren met psychische problemen helpen.

ⒸVTM


Ook op het werk doen we mee! Samen slaan we de handen in elkaar en zal elke dienst verschillende soorten soep maken. Die verkopen we dan à volonté aan 5€/portie, waarvan de opbrengst volledig naar De Rode Neuzen-actie word overgeleverd.
Ook verkopen we de Rode Neuzen zelf aan €5/neus en gaat die opbrengst eveneens naar De Rode Neuzen-actie. 

Wie meer wil weten over de actie Rode Neuzen Dag kan op deze website terecht: http://rodeneuzendag.be 

2 opmerkingen

  1. Wat een mooi initiatief! Goed dat je hier aandacht aan besteedt! En wat toevallig dat je vorige post over geluk gaat. Toevallig heb ik daar net een blogpost over geschreven die morgen online komt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik vind het ook een mooi initiatief. Past ook perfect bij mijn verleden :) Ik kom zeker je blogje lezen ;)

      Verwijderen