Throwback#1 | Mijn ex-relatie

ⓒPixabay.com By PublicDomainPictures

Exact een jaar geleden schreef ik over de relatie die ik had met mijn ex. Ondertussen is dat al 2 jaar geleden en hoor of zie ik hem nog amper. Stiekem vind ik het goed zo, ookal zijn we niet echt in ruzie uit elkaar gegaan.

Ondertussen is ons leven elk zijn eigen weg gegaan. Ik werk ondertussen in een ander gebouw, op een andere dienst. Niet veel later is zijn grootmoeder, waar hij zoveel bewondering voor had en elke week een bezoek bracht, gestorven. En is hij exact een jaar geleden een nieuwe relatie begonnen met een meisje die ongeveer hetzelfde beroep als hij uitoefent. Ik heb ze 1 of 2 keer gezien op het werk, maar we waren precies vijanden van elkaar, terwijl mijn ex net heel lief en vriendelijk met mij omging. Zo was hij nu eenmaal. Eén en al vriendelijkheid. En dat siert hem wel.

In het begin van onze breuk hadden we het beiden wel moeilijk om in elkaars buurt te zijn. We konden elkaar niet mijden daar zijn grootmoeder op mijn werkplaats verbleef. De eerste keren wachtte ik zelf af hoe hij zou reageren. Ingetogen knikte hij mij toe. Maar later veranderde dat terug in een vriendelijke 'Hey, hoe gaat het'. Toen viel er pas een last van mijn schouders, want ookal wist ik dat ik geen schuld had aan de breuk, toch voelde ik mij wat lastig omtrent.

Ondertussen is zijn grootmoeder overleden en zie ik hem niet meer. Op Facebook zijn we wel nog bevriend, maar het echte praten is er niet meer. Misschien is het ook beter zo. Ik gun hem de nieuwe liefde in zijn leven en ik gun hem alle geluk. 

2 opmerkingen

  1. Goed dat je er nu op deze manier instaat! Ik heb met geen enkele ex contact, echter komt 1 ex wel eens over de vloer, dit is een vriend van manlief ;-) Maar ik zie hem eigenlijk niet echt als ex-ex en zijn redelijk goed uit elkaar gegaan dus dat kan gewoon.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn voor jou dat je die persoon niet ziet als een ex. Dat hangt allemaal af van hoe je samen was & hoe de situatie is geweest tussen jullie. Voor mij was hij mijn 1ste echte liefje, maar het voelde allemaal veel te onwennig. Ik kon het niet meer.

      Verwijderen