Mijn leven zoals het is #33 | Me versus Migraine

ⒸEvelyneVergote


Afgelopen dinsdagavond kwam ik met lichte hoofdpijn thuis van het werk. Ik heb dat wel vaker als het de tijd van de maand is. Maar deze keer voelde het anders. Ik was zo moe dat ik in de zetel ging liggen. Iets wat ik normaal nooit doe omdat ik overdag toch niet kan slapen. Ik viel wonder boven wonder in slaap en werd zelfs niet wakker toen mijn moeder riep voor het eten.

Toen ik eindelijk wakker werd probeerde ik te eten, maar zelfs dat ging niet. Ik werd misselijk en de pot kon niet dicht genoeg zijn. Het gebeurt de laatste tijd wel meer die periode dat ik wat zieker ben dan anders. Maar nu vond ik het toch wel extreem. Ik ben in mijn bed gekropen (want douchen zag ik niet meer zitten) en ben als een blok in slaap gevallen. Ik heb tot 's morgensvroeg doorgeslapen en voelde mij in eerste instantie terug beter. Alleen mijn hoofd bonkte nog wat na.

Ik stond op om te gaan werken, maar tijdens het klaarmaken werd ik weer misselijk. Ik kon niet wat ik wou doen, want ik had nog niet eens gegeten. Ik zei dat ik op het werk zou eten, zodra ik mij beter voelde. Ik vertrok met mijn auto naar het werk, maar aangekomen in de kleedkamer voelde ik mijn temperatuur weer dalen en stijgen tegelijk. Ik dacht, ik sla er mij wel door vandaag want er is hulp van een vakantiejob. Samen trokken we naar boven en meldde haar dat ik niet goed was. Ze zag direct dat ik wit zag en zei dat ik moest roepen mocht er iets zijn.

We vervulden samen onze eerste taken, maar al snel zocht ik steun tegen de deur of muur. Niet ver van waar ik stond, was een salon met zetels waar ik in ging zitten met mijn hoofd in mijn handen. Een collega kwam binnen en riep vrolijk 'Dag Evelyne, hoe gaat het' maar kreeg geen reactie van mij. Ik kon met moeite antwoorden. Ze keek om en zei 'och god, wat zie jij bleek! Ik roep de verpleegster eens' Even later kwam ze met een collega aangelopen, die onmiddellijk mijn bloeddruk nam. Die was goed, maar ze zei 'Jij zou beter naar huis gaan & in je bed kruipen'. 'Maar eerst naar de dokter' zei een andere collega die aangesneld kwam. Na kort overleg mocht ik naar huis (dat mag anders zomaar niet) en belde ik naar huis om dat te melden. Mijn moeder zou een afspraak maken bij de dokter.

Thuisgekomen ben ik terug in de zetel gaan liggen en viel ik weer in slaap. Gelukkig werd ik wel wakker toen ze mij wekte om naar de dokter te gaan. Ik was al meermaals met gelijkaardige klachten bij de huisarts geweest, maar die beweerde dat dit normaal was. Ik vreesde dus weer voor het zelfde antwoord, ondanks dat ik al lang wist wat ik eigenlijk had. Gelukkig werd deze keer wel mijn vermoeden bevestigd en viel het verdict: menstruatiemigraine.

Ik kreeg 2 dagen ziekteverlof en de 3de dag was ik zowiezo thuis omdat ik het weekend moest werken. Dus kon ik nog een dag extra uitrusten. Stiekem ben ik blij dat mijn klachten eindelijk erkend worden. Ik heb medicatie meegekregen die mij hopelijk helpt de maandelijkse periode door te komen. Zolang dit helpt, zal ik blij zijn dat ik niet naar de zwaardere medicatie moet grijpen.

8 opmerkingen

  1. Inderdaad goed dat je klachten nu erkend worden. Veel beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je. De stress op 't werk zal er ook wel mee te maken hebben, maar soit. 'k Hoop nu alleen dat 't niet elke maand van dat is..

      Verwijderen
  2. Het is zo belangrijk om serieus genomen te worden. Gelukkig gebeurde dat nu. Voortaan voorzichtig zijn tijdens je menstruatie. Ik had een collega die dit ook had en zij bleef ook regelmatig thuis omdat het te link was om in de auto te stappen. Niet fijn, wel verstandig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben niet draaierig ofzo, dus dat gaat perfect. 't Is gewoon mijn hoofd die steeds van die lichte zindering geeft & dat maakt 't zo ondraaglijk. Die misselijkheid die er nu bij kwam maakte mij alleen nog zieker.

      Verwijderen
  3. Serieus genomen worden is altijd erg belangrijk.. Heel erg veel beterschap! Lijkt me heel erg vervelend menstruatie migraine *en een digitale knuffel*

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat naar dat je je zo voelt rond je menstruatie. Bleh, hopelijk helpt de medicatie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat is niet plezant, dat kan 'k je vertellen. Ik heb nu medicatie gekregen & hopelijk helpt 't mij door de periode heen te komen.

      Verwijderen