Mijn leven zoals het is #32 | Einde van de zomer

Ⓒpicjumbo.com By Viktor Hanacek

Vandaag is mijn mama jarig. Ze hoort het niet graag, maar ze vertrekt met tram 6. Ze had het al moeilijk toen haar leeftijdsgetal met een 5 begon, ook nu verjaart ze liever niet meer.
Een groots verjaardagsfeest komt er dus niet, maar toch wou ik iets kleinschaligs doen. Zelf zou ik ook niet graag mijn verjaardag zonder iets laten voorbijgaan.

Mijn vader stelde voor om ergens te gaan ontbijten, maar bleek dat echt alles dat we voorstelden in zomerverlof was.. Bàlen! Het is dan ook een feestdag in België.
Gelukkig is onze slagerij-traiteur in het dorp open op zon-en feestdagen in de voormiddag. Daar bestelden we een gourmet-schotel die we straks zullen verorberen. Bij gebrek aan een gourmetset gebruiken we een Teppanyaki-plaat, dat smaakt even goed ;)

Voor mij zit het verlof er ook op. Ik ging vorige donderdag al terug werken omdat ik 2 verlofdagen heb ingetrokken. Dat moest, want anders had 'k geen verlofdagen meer voor de rest van het jaar. Ik geef eerlijk toe dat dit pijn deed, want wie geeft nu graag zijn verlof op?
De reden dat ik dit moest doen is simpel. Doordat ik jaren 25u/week, dus 4,3u/dag werkte en ik nu fulltime werk, dus 7,6u/dag loopt dat al snel op.
Mijn verlof was al op mijn vorige werkplaats aangevraagd, zonder te weten dat ik fulltime aan de slag zou kunnen op mijn huidige job (let wel, we zijn met ons hele hebben en houden verhuisd naar een nieuwe locatie met nieuwe werkgever), daarmee dat ik dit niet eerder kon weten.
Ik kan nu alleen maar uitkijken naar volgende zomer, waar ik hopelijk wel kan genieten van een voltallige verlofperiode.

6 opmerkingen

  1. Gefeliciteerd met je moeder! heerlijk dat je daar nu al naar uit kan kijken voltallige verlofperiode! puur genieten

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, 'k geef 't haar door ;) Welja, het is nog zeker een jaar eer 'k terug van een voltallige verlofperiode kan genieten, dus..

      Verwijderen
  2. Gelukkige verjaardag voor uw mama!!! Hopelijk goed kunnen genieten :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We hebben het rustig gehouden, maar ze heeft genoten ;)

      Verwijderen