Hoe ik het shoppen beleef

ⒸEvelyneVergote

Bij het woord shoppen gaan menig meisjes spontaan juichen. Behalve ik. Hou je dan niet van shoppen? Oh jawel, ik ga graag eens naar de stad rondneuzen. Toch mag het van mij allemaal niet zo lang duren. Ik stel mij dikwijls vragen hoe een ander dat doet. Broeken, kleedjes, bloesjes,.. kiezen. Daarna aanschuiven aan de drukbezette pashokjes. Oh jee, dat past me nu niet. Hop, terug naar die plaats in de winkel waar die ene broek hing om dan tot de conclusie te komen dat er geen maat groter hangt. Gelukkig zit dat bloesje als gegoten en vertrek je naar de kassa. Daar staat een kilometerslange rij wachtenden voor jou. Zo'n halfuur later ben je eindelijk buiten en kan je de winkel er naast nog gaan bezoeken. Waar uiteraard hetzelfde scenario voordoet.

Hoe ik het liefst ga shoppen?
Ik kuier graag door de winkelstraten, als die uiteraard niet te druk bewandeld word. Ik haat het als een koppel, moeder-dochter of opa en oma, langzaam voor je wandelen waarop ze pardoes halt houden voor je neus om in de etalage te gaan kijken en dan nog eens gaan twijfelen of ze wel zouden binnenstappen. Ga toch gewoon naar binnen, denk ik dan.
Eens ik dan in de winkel ben en uitkijk naar een leuke shirt of broek, wil ik uiteraard ook niet pardoes tegengehouden worden door een moeder met kinderwagen die ten midden in de gang halt houd.

Of een verkoopster die ziet dat je op zoek bent naar kledij en je dan haar best betaalde advies komt geven die je eigenlijk niet wenst. Ik draag graag wat ik wil en combineer liever zelf mijn shirts en broeken. Daar hoef ik echt geen advies van iemand die een bepaald kledingstuk moet verkopen om op een goed blaadje te kunnen staan bij haar baas. Wat zij graag ziet, zie ik daarvoor niet graag.

Meestal ga ik shoppen als ik iets nodig heb. Zoals enkele weken geleden. Ik merkte dat mijn driekwart-broek aan de kleine kant was, dus ging ik snel even kijken bij Bel & Bo. In een kwartier was ik al terug buiten en ik had twee zo'n broeken gekocht. Blij.
Ik hoef helemaal geen merkkledij of uiterst duur materiaal. Geef mij maar een simpele jeans of shirt die ik eindeloos met elkaar kan combineren.

p.s. Voel je alsjeblieft niet vernedert voor wie wel graag shopt, dit is helemaal mijn bedoeling niet.

4 opmerkingen

  1. Op da vlak ben ik redelijk tegenovergesteld van u. Ik ga héél graag shoppen :) Al zorg ik er wel voor dat ik nie in de winkelstraat kom tijdens drukke momenten want dan sla ik ronduit in paniek.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, die drukke momenten probeer ik ook zoveel mogelijk te vermijden.

      Verwijderen
  2. Ergens kan ik dit ook best wel begrijpen. Ik maak er zelf meestal een dagje uit van, omdat het me anders ook te veel tijd kost. Toch vind het wel heerlijk om de winkels af te struinen en me te laten verrassen door bepaalde producten :).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als ik beslis om te gaan shoppen, dan ga'k 't liefst 's ochtends. Dan heb ik niet veel last van drukte in de winkel. Tegen de middag heb ik 't dan wel gezien en kan 'k terug naar huis :)

      Verwijderen