✘Waar je huis woont Tag✘

Een tijdje geleden zag 'k deze Tag voorbij passeren bij verschillende bloggers. 'k Vond ze meteen leuk, maar had nooit echt de tijd om die ook in te vullen. Bij deze heb 'k er tijd voor gemaakt :) Deze Tag werd verzonnen door Maris & Nesrin

1. Waar woon je en ben je hier geboren en getogen?Ik ben geboren & getogen in Torhout, een gemeente in de Belgische provincie West-Vlaanderen. Ik groeide op in Wijnendale, een dorp in grondgebied Torhout.

2. Voel jij je hier thuis? En waarom woon je hier (niet) graag?
Ik voel mij hier zeker thuis, want ik heb nooit elders gewoond. Mijn oma & opa wonen om de hoek, ik liep school in het dorp Wijnendale & later ging 'k naar de stad. In het dorp heb je alles bij de hand & anders gaan we snel even de stad in om inkopen te doen.

3. Wil je hier blijven wonen?
Op dit moment is dit een moeilijke vraag. Ik woon momenteel nog bij m'n ouders. Voor hoelang weet 'k niet, want wie weet wat de toekomst brengt. Mijn werk ligt op een afstand van 20km, dus heel ver is dat nu ook niet. Daarom hoef 'k nu ook niet meteen te verhuizen, maar mocht de mogelijkheid zich bieden dan zal 'k er zeker wel goed over nadenken.

4. In wat voor een soort huis woon je?
Samen met m'n ouders woon ik in een alleenstaande woning met een grote tuin. Achter onze tuin loopt een baantje waar er op 't einde nog een paar huizen staan. Als kind ging 'k vaak naar achter om met m'n achterbuurmeisje te babbelen aan 't hek :)

5. Wat vind je het allerleukst en het allerstomst van jouw woonplaats?
Momenteel zijn er grote werken aan een hoofdweg achter ons. Door die werken word alle verkeer langs onze baan omgeleid, wat voor veel verkeer in de straat zorgt. Ook de staat van de weg gaat achteruit, want hier & daar zitten al grote putten in de weg. Ook is er vaak file in onze straat of hinder door grote vrachtwagens. Dat zorgt voor onrust in de straat.
Wat 'k 't allerleukst vind aan mijn woonplaats is dat de stad geschiedenis heeft geschreven met een groots muziekfestival nl Torhout-Werchter. Dat festival vond nl plaats in een weide op 't einde van onze straat. Als kind stond 'k dan op 't terras mee te genieten van de muziek. Mijn vader hielp er mee om de festivalgangers aan de ingang te controleren. Vandaar onze passie voor 't verenigingsleven & het zelf organiseren van muziekevenementen (maar dan kleinschaliger ;) )

6. Als je mocht kiezen, in wat voor huis en in welke plaats zou je dan wonen?
Als kind droomde 'k altijd van een witte villa met een zwembad in de tuin. Later, bij 't opgroeien, wou 'k in een woonwijk met jonge mensen wonen. Ik mis hier het contact met de buren. We organiseerden al verschillende keren iets, maar dat draaide nooit echt goed uit. Dat ligt uiteraard aan de mentaliteit van de mens zelf, maar hoe leuk is 't niet om ongevraagd & gewenst bij elkaar op bezoek te komen, op 't terras bij elkaar te zitten borrelen tot een gat in de nacht, ..

7. Wat is op dit moment de hotspot in jouw woonplaats?
Oh dit is een moeilijke. Momenteel is onze stad een beetje aan 't doodbloeden op vlak van toerisme & feestelijkheden. Maar als 'k jullie zou mogen rondleiden in mijn stad, dan neem 'k je zeker mee naar 't Domein Aertrycke. 'k Woon er nl heel dichtbij. Daar staat een kasteel met een gigantisch domein rondom. Daar kan je uren vertoeven, leuke fotoshoots houden, ..
ⒸEvelyneVergote

8 opmerkingen

  1. Leuke tag. Ik woon zelf in Aalst, een leuke stad om te wonen. Ik zou het niet erg vinden om hier te blijven wonen, maar loopt het anders, dan is het ook zo. Er zijn nog zoveel andere leuke plekken om te wonen in België en de rest vann de wereld. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk vooral dat men graag woont waar men opgegroeid is, of de meesten toch. Ligt aan je karakter & situatie denk 'k.

      Verwijderen
  2. Het lijkt mij heel gezellig om zo dichtbij dierbaren te wonen! Zelf woon ik in Amsterdam, dus was altijd wel benieuwd hoe een dorpssfeer of een kleiner stadje zou zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat is wel leuk om dicht bij dierbaren te wonen, vooral dat je weet dat je er terecht kan in moeilijke situaties of gewoon op koffieklets :)

      Verwijderen
  3. Bij ons zijn ze nu ook aan't werken in de straat. Zo vervelend. Dat da maar snel gedaan is!
    Heel leuk om dit allemaal te lezen ook :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij ons zijn ze al 2j aan 't werken, moet normaal eind dit jaar af zijn maar daar vrees 'k voor..

      Verwijderen
  4. Wat super leuk om dit te lezen over jou hometown :-)
    Erg mooie foto ook bij dit artikel<3

    BeantwoordenVerwijderen