Vandaag: Dinsdag

ⒸPixabay.com By nile


Mijn wekker loopt af om 8u30. Ik probeer snel op te staan, want ik begin aan m’n wekelijks klusje. Mijn papa is vogelliefhebber & in de tuin staan er een volière met vogelhok. Ik draag m’n steentje bij & ververs hun water om te drinken. Een dik uur later ben ‘k meestal klaar & ga ‘k terug naar binnenshuis. Daar spring ‘k in de douche, neem m’n verse kleren & ga ‘k richting oma. Oma & opa wonen nog thuis, om de hoek bij ons vandaan. Opa is al een tijdje slecht te been, slaapt dus beneden & hebben we eindelijk kunnen overtuigen om zich in te schrijven voor ’t rusthuis. Oma is heel lang goed geweest, maar begint nu toch sterk achteruit te gaan met ’t geheugen. Er waren enkele jaren geleden al gezondheidsproblemen waardoor ze fel vermagerde. Niet altijd even gemakkelijk..
Na m’n bezoek volgt m’n dagelijks ritueel weer. Laptop aan, mail checken, Sarah haar blog lezen, mijn blog lezen. Tegen die tijd is het middagmaal klaar & na de afwas ga ‘k gewoon verder op m’n laptop. Momenteel is ’t druk met onze vereniging & werk ‘k daar ook aan mee.
Om 14u20 neem ‘k terug m’n spullen om dan terug richting werk te vertrekken. Daar wacht mij weer een shift tot 19u18 & met een beetje geluk ben ‘k op tijd terug thuis. Na m’n favoriete soap ga ‘k nog snel even douchen, want de volgende morgen is dat onmogelijk. ‘k Vertrek al vroeg naar de les & maak me snel even klaar met een ‘kattenwas’ zoals ze hier zeggen.
Na m’n douche kijk ‘k nog even tv, maar zorg ‘k dat ‘k ten laatste om 21u30 in m’n bed zit. Ik heb nl m’n slaap heel hard nodig & ik weet als ‘k laat ga slapen er ’s anderendaags onmogelijk zo vroeg uit kan.

2 opmerkingen