♛Mijn geboortedag versus Mijn verjaardag♛



Vandaag, exact 31 jaar geleden om exact 11u30 kwam 'k ter wereld.


pixjumbo.com By Viktor Hanacek


Op 17 februari 1985 moest m'n moeder dringend naar 't ziekenhuis. Ik liet blijkbaar duidelijk weten dat 'k er uit wilde ;)  Helaas ging 't niet zo goed met m'n moeder & moest 'k met een keizersnede op de wereld worden gezet. De dokters vroegen haar of ze nog iets wou zeggen alvorens ze begonnen, maar 't enige wat ze kon uitroepen was 'Snij in godsnaam!'. De opdracht was duidelijk & niet veel later verloor ze 't bewustzijn. Toen 'k er eindelijk uit was moest 'k onmiddellijk overgebracht worden naar een ander ziekenhuis. Dus vertrok de ambulance onmiddellijk met mij naar de andere kant van 't land. Mijn vader, toen in alle staten, mocht blijkbaar niet mee met de ambulance. Hij sprong in z'n auto & samen met m'n tante die er toen ook aanwezig was reden ze richting mijn volgende verblijfplaats. Mijn kersverse leventje hing toen al aan een zijden draadje. Wat er precies aan de hand was, weet 'k niet exact. 't Was iets met temperatuur & dat ik in een bakje warm moest gehouden worden. Weken later mocht 'k eindelijk 't ziekenhuis verlaten, maar was 'k nog niet helemaal in orde. 'k Mocht geen normale voeding innemen & heb tot m'n 1,5j sojamelk gedronken. Ook had 'k een speciale fopspeen.

Gelukkig is 't allemaal goed gekomen met me, maar de eerste maanden van m'n leven schommelde mijn lichaam heel wat in gewicht. 'k Viel af & kwam even snel terug bij tot 'k opeens een mollig baby'tje bleek te zijn. Naar m'n peuterjaren toe werd 'k dan weer mooi slank, maar de puberteit gooide weer roet in 't eten ;)

Leuk weetje: Mijn nicht was jarig toen ik geboren werd, dus dat betekent dat wij op dezelfde dag jarig zijn. Zij is 17j ouder dan ik :)




10 opmerkingen