Vandaag: Maandag



ⒸPixabay.com By nile

Meestal sta ‘k op maandag tussen 8u30 à 9u op. Als ‘k geen vroege doktersafspraken heb, want die durf ‘k al eens op maandagmorgen plannen. Ik ontwaak meestal traag & durf dus ook al eens in te dommelen als ‘k geen afspraken heb. Als ‘k dan al uit m’n bed geraak, neem ‘k een uitgebreide douche, want dat kan ‘k niet elke dag doen.
Fris & wel in de keuken gekomen zou ‘k normaal moeten ontbijten, maar dat doe ‘k niet. Wij eten ’s middags redelijk vroeg & dat word dan al meteen m’n ontbijt (of heet dat brunch?). Ik heb ook geen behoefte aan een ontbijt op dat tijdstip van de dag, dus mijn maag vraagt er ook niet om.
Ik ga naar de woonkamer waar m’n laptop staat, steek de stekker in het stopcontact & duw op het aanmeldingsknopje. Ik laat m’n laptop rustig opstarten & loop dus nog even heen & weer naar de keuken. Ondertussen check ‘k m’n gsm of ‘k eventueel een sms ontvangen heb (waarom zou ‘k?). Bij terugkeer is m’n laptop opgestart & kan ‘k beginnen aan m’n bijna dagelijkse ritueel. Eerst check ‘k m’n mail. Spam gooi ‘k onmiddellijk weg (ookal heb ‘k dat als Ongewenst aangeduid, ik blijf ze krijgen, grr) Na m’n mail ga ‘k naar m’n bureaublad & klik ik de snelkoppeling naar Sarah haar blog aan. Ik kijk er elke dag naar uit wat m’n bff geschreven heeft. Na haar blog te lezen, ga ‘k kijken op mijn blog om reacties te beantwoorden.
Soms gebeurt ’t dat ‘k nog een foto-opdracht niet heb kunnen afwerken, dus dan ga’k hiermee aan de slag. Ondertussen is mijn mama al druk in de weer met ’t middagmaal & na de afwas ga ‘k nog even door met wat ‘k bezig was.
Om 14u20 neem ‘k m’n autosleutels & papieren, m’n zak & spring ‘k in m’n auto. ‘k Moet nl naar m’n werk waar m’n shift begint om 15u. ‘k Ben meestal altijd te vroeg, maar omdat ‘k voornamelijk alleen werk vind ‘k dat beter om vroeger & dus rustiger te kunnen beginnen. Om 19u18 eindigt m’n shift, maar ik kan nooit op voorhand zeggen als ‘k dan effectief kan vertrekken of niet. Ik werk nl in een rusthuis & daar weet je nooit van vooraf hoe je shift er uit zal zien. Ik ben ’t echter al gewoon, maar met een beetje teamwork redden we ’t wel. Als alles goed verloopt ben ‘k tussen 19u45 à 19u50 thuis.
Mijn mama zorgt er voor dat de boterhammen al klaar liggen, zodat ‘k ze onmiddellijk bij tv kan opeten. Want op dat uur begint nl onze favoriete Vlaamse soap Familie. Tijdens de pauze schop ‘k m’n schoenen uit & vlieg ‘k in m’n pantoffels. Ik verdeel nog snel de yoghurt tussen mij & m’n papa, geef m’n mama nog haar gewenste drank, haal m’n laptop er bij & ik installeer mij om verder tv te kijken met m’n laptop op m’n schoot. Ik check m’n Facebook op nieuws van m’n vrienden of mensen dat ‘k ken & probeer m’n eigen record te verbreken in de spelletjes. Rond een uur of 11 is ’t genoeg geweest & gaan we naar bed.

10 opmerkingen

  1. Wat leuk om te lezen! Fijn he, als je er niet zo vroeg uit hoeft :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je :) Is idd een leuke gedachte als ik er 's ochtends niet vroeg uit moet. Ik ben een avondmensen, dus dat verklaart veel, denk 'k ;)

      Verwijderen
  2. Lijkt me heel fijn om de dag zo relaxed te beginnen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker begin van de dag! Leuk zo een soort dagboekje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn dagen zijn zowat hetzelfde ingedeeld in de week, vandaar eens een dagboekje :) Althans zo is dat nu. Dat kan mssn binnen een paar maanden anders zijn, daarwe met ons werk verhuizen & ik hoop op meer werkuren..

      Verwijderen
  4. Yay! Het werkt met naam/url reageren, haha. Je eigen records verbreken met spelletjes op Facebook. Doe ik soms nog met CandyCrush :p

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Joepie! :D Ik speel Farm Heroes, Cookie Jam, Candy Crush, Candy Crush Soda & sinds kort Candy Crush Jelly :D Je denkt nu mssn, amai. Maar ik speel 't niet elke dag en er zijn ook periodes waar ik er opeens geen zin meer in heb. Dan kan ik 't soms weken niet spelen & opeens terug dagelijks :)

      Verwijderen
  5. Oh, ik kom ook dagelijks een kijkje nemen op uw blog. Ik kijk altijd uit naar uw artikels :)

    BeantwoordenVerwijderen