Mijn leven zoals het is #16 | De verschrikkelijke ziekte

Ik vertelde eerder deze week al dat ik geëmotioneerd was, maar vandaag kreeg ik er nog eens een ferme klap bovenop.

ⓒlifeofpix.com By Fressoneveld
Een vriendin van mijn ouders en mij werd enkele jaren geleden geconfronteerd met de verschrikkelijke ziekte: kanker. Precies 25j geleden stierf haar mama aan leverkanker, de kanker die ook zij nu had.

Na enkele moeilijke maanden begon ze vol goeie moed aan haar gevecht, die ze uiteindelijk ook won. Precies een jaar geleden kreeg ze haar laatste chemokuur, die haar van de ziekte af hielp. Ze moest nog wel terug voor testen, maar die bleken steeds goed te evolueren. Enkele maanden geleden kreeg ze last van haar schouder. Ze liet zich onderzoeken, maar vonden daar de oorzaak niet van. Tot het laatste onderzoek opeens toch een hard verdict bracht. De kanker was opnieuw uitgezaaid, over het hele lichaam op 't bot. Botkanker.

Er is niets meer aan te doen.. Geen enkele chemo of stralen die nog helpt.. Overwinnen is dus onmogelijk. Ten dode opgeschreven, zeg maar.



Geen opmerkingen