Mijn leven zoals het is #12 | Seniorenweek


ⓒUnsplash.com By Corey Blaz
Weekend! Ja, eindelijk rust. Het as een zware week. Een beetje een emotionele week eigenlijk. Op het werk was het al zwaar omdat het deze week seniorenweek was. Dan worden er allerhande activiteiten georganiseerd, wat veel organisatie vergt. Daarbovenop moest ik mijn verantwoordelijke gaan vertellen dat ik geopereerd moet worden. 'Wat?' hoor 'k je nu denken. Maar geen paniek, het is maar een kleine ingreep ;)

Maandag ging ik naar mijn huisdokter die mij meteen naar de radiologie stuurde om een echo te maken. Ik heb namelijk een cyste in mijn linkeroksel. Dat heb ik nog wel eens gehad, maar deze keer werd het groter en pijnlijker in een paar dagen tijd. Vandaar mijn bezoek aan de radiologie. De volgende dag had ik al direct een afspraak bij de algemeen chirurg, die de zaak nog eens grondig bekeek. Hij verzekerde mij dat het niet kwaadaardig was, maar hij zei wel dat het er uit moest. Zo kan hij het met wortel meteen meenemen, zodat ik er geen blijvend last van zou hebben. Normaal doen ze zo'n kleine ingreep met plaatselijke verdoving, maar ik zal een korte tijd volledig verdoofd worden, daar het op een ongemakkelijke plaats is. Bij de secretaresse maakte ik dan een afspraak voor de operatie en zo vloog ik van de ene gang naar de andere om alles te regelen. Die zal op 14 December plaatsvinden.
Thuisgekomen belde ik meteen de verantwoordelijke van mijn werk op om hem op de hoogte te brengen. Helaas reageerde hij iets negatiever dan verwacht. Omdat ik ook nog niet wist hoelang ik in ziekteverlof zal zijn, deed hij wat vervelend. Tjah, tegenwoordig is vervanging voor mijn job nogal een probleem, terwijl het nochtans zeer gemakkelijk kan.

Natuurlijk voelde ik mij daar wat slecht bij, anderzijds, ik heb hier ook niet voor gekozen maar wat moet gebeuren moet gebeuren, toch? Na een gesprek met de vertrouwenspersoon op het werk, voelde ik mij al een stuk beter. Ook mijn collega's konden mij oppeppen.

Zoals ik daarstraks al vertelde stonden de senioren extra in de spotlights deze week. Die donderdag is er dan een uitstap voorzien namelijk een optreden in de plaatselijke zaal. Dat betekent ook voor ons, personeel, een dubbele inzet om alles en iedereen op tijd klaar te hebben. Stressdag dus ;) 's Avonds was ik gewoon kapot! Gelukkig dat zo'n week maar 1x in een jaar voorkomt, want ik denk eerlijk gezegd niet dat ik dat elke week zou aankunnen ;) Gisteren was nochtans een rustigere dag, maar voelde ik nog steeds de vermoeidheid van de vorige dag.

Dus het weekend is absoluut welgekomen. Ik ga genieten van de rust, ookal heb ik nog wat te doen. Dat gebeurt dan wel allemaal op mijn eigen tempo ;) Relax! Take it easy :)

4 opmerkingen

  1. Oeh, veel succes met het laten verwijderen van uw cyste. Ik heb er zelf ook twee (in elke hand één), maar omdat ik er nog nie echt last van heb moeten die er ook nog nie uit. Moet wel in't oog houden dat ze nie nog gaan groeien want dan zullen ze ook moeten worden weggesneden. En ge spreekt over vervanging? Moet ge dan zolang thuisblijven na die operatie denkt ge? Want ze mogen u toch pas vervangen als ge meer dan 2(?) weken thuis moet blijven?!
    En jaaa, seniorenweek... Bij ons op't werk ook. K'ben deze week 6 vd 7 dagen aan't werk. Pfuh. Hectisch hoor. Amai!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je :) Voorlopig heb 'k geen pijn meer, maar 't moet er wel uit. Beter nu dan later. Ja, met vervanging bedoel 'k dat er iemand moet werken voor mij als 'k afwezig ben. Daar 'k dagelijkse taken moet uitvoeren, moet dat elke dag uitgevoerd worden. Wij kunnen 't niet maken dat de bewoners voor een dag geen boterhammen krijgen, hé ;) Dus als ik er niet ben, is 't officieel de bedoeling dat de andere logistiek mijn dienst overneemt, maar die begint serieuze sterallures te krijgen. Toen 'k haar vertelde van de ingreep & dat 'k een paar dagen afwezig zou zijn begon ze al direct te roepen dat ze niet de ganse week voor mij zal invallen. Plezant om te horen, amai. Hoe lang 'k thuis zal moeten blijven weet 'k nog niet, zal dat pas de dag zelf vernemen. Maar m'n collega zei me dat zij net 't zelfde heeft gehad & drie weken niet mocht gaan werken :o Dat heb 'k nog niet thuis durven vertellen, want mama verwacht dat 'k maar 1 of 2 dagen zal krijgen. Je moet wel rekening houden, 't is in m'n oksel, dus dat is al een ambetante plaats. Plus, op m'n werk sta'k voor een deel in de zorg & moet 'k ook zware dozen tillen.. Dat zal wss ook de doorslag geven op de tijdsduur van m'n ziekteverlof.

      Verwijderen
    2. Ah, ne collega moet voor u invallen... Ok. Want ik bedoelde dat ze nie zomaar meteen iemand nieuw kunnen laten invallen ;) Ik ben eens benieuwd hoelang ge thuis moet gaan blijven dan. Da zal idd wel eens tegen kunnen vallen voor uw mama, ja... als ze maar 1 of 2 dagen verwacht. Ai, ai.

      Verwijderen
    3. Ja, in de Verzorging is dat gemakkelijk, daar zijn ze met genoeg om in te vallen voor elkaar. Maar voor mij is dat moeilijker. In theorie & op papier moet de ander logistiek dat doen, maar dat is niet naar haar zin. Was ik haar baas, ai ai ai.. :D

      Verwijderen