Mijn leven zoals het is #4 | Een lui weekendje tegemoet

Vrijdagavond! Eindelijk! Rust! Ik heb er nl een 6daagse werkweek opzitten. Alsof ik een fulltime job uitoefende, terwijl ik eigenlijk maar 25u/week werk. Gelukkig zijn niet alle weken zo, maar de laatste tijd gebeurt het wel meer. Hoe dat komt? Tjah, wist ik maar hoe ik mijn verantwoordelijke hierover moest aanpakken. Ik ben met mijn gat in de boter gevallen bij mijn collega's Verzorging, bij hen kan ik terecht. Maar mijn verantwoordelijke staat volledig buiten de Verzorging-sector, waardoor het begrijpen van mijn job niet aan de orde is. Hij denkt dat ik er zomaar even 'een middagje voor de bewoners zorgen' kan bijnemen terwijl ik altijd moet vechten tegen de tijd om mijn normale werkschema klaar te krijgen. Helaas kan ik niet anders dan zijn werkschema te volgen, ondanks dat ik er hem al enkele keren heb over aangesproken. Praten helpt al niet, hem mijn job laten uitoefenen al even min. Begrijp me niet verkeerd. Ik hou van mijn job en wil het voor geen geld van de wereld inruilen voor iets anders.

ⒸEvelyneVergote

Toch niet hoe het nu gaat, want eindelijk vorm ik een team met het Verzorgend & Verplegend personeel, wat in het verleden niet zo was. Het is zo fijn om samen met hen te werken, waardoor ik nog meer van mijn job ben beginnen houden. Is het niet fijn om tijdens je dienst complimentjes te krijgen van je colleag's en bewoners? Een kleine aanraking, een schouderklopje of een vriendelijk woord waarmee men eigenlijk zegt 'Dank U'. Het is niet elke dag zo, want iedereen heeft al eens een slechte dag. Zowel collega's als bewoners. Ookal begrijp ik die laatste heel goed. Voor ons is het niet altijd makkelijk om na een 'uitbarsting' van een bewoner vriendelijk te blijven. Gelukkig duurt zo'n mood niet lang en is dat de volgende dag al verdwenen als sneeuw voor de zon. Heerlijk toch? Dat bezorgt mij altijd een boost om mijn job te blijven doen en meer van mijn job te gaan houden.

Maar goed. Het is nu eindelijk weekend. Vanavond doe ik niks anders meer dan in mijn luie zetel naar tv kijken. Een optreden gaan bijwonen lukt me niet meer, want ik voel mijn benen amper nog. Zaterdag zal ik het ook rustig houden. Bij mooi weer neem ik mijn fotocamera mee op stap. Anders haal ik inspiratie op fotografie-websites. Dat doe ik graag op een vrije dag, want daar neem ik dan graag ongestoord de tijd voor. Op zondag is de dag soms onvoorspelbaar. Het gebeurt al eens dat ofwel mijn tante zomaar eens op bezoek komt (of omgekeerd) of met vrienden koffie met gebak gaan verorberen. Allemaal zo leuk en nog leuker als het onverwacht gebeurt. Dus, ik laat mij leiden door het geen op me afkomt dit weekend :)

2 opmerkingen

  1. Geniet van uw weekend! Niks doen kan toch zo'n deugd doen. Zaaalig ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 't Weekend is ondertussen al terug op z'n einde aan 't lopen.. Veel te snel gaat dat :D

      Verwijderen