Mijn leven zoals het is #1 | Mijn laatste dag verlof


ⒸEvelyneVergote
Vandaag is mijn laatste dag verlof. Al had ik mij die toch anders voorgesteld. Ik lig nl ziek in bed :(
Gisteren hadden we mijn nonkeltje en zijn vriendin op bezoek. Dat was zeer lang geleden, want zij wonen helaas in een andere provincie. We zien elkaar wel 'regelmatig', door dat oma en opa hier om de hoek wonen en ze daar vaak op bezoek komen. Die wippen dan snel even binnen bij ons en zijn dan even snel terug huiswaarts om de files te vermijden. Soms gebeurt het dat wij in de zomer eens een dagje naar ginder gaan en dan eten we er barbecue. Maar dit jaar wou papa het eens bij ons doen, ondanks dat mama die drukte niet ziet zitten. Na lang aandringen is het dan toch gelukt en aten we Teppanyaki ipv barbecue. Even lekker, maar minder afwaswerk, hihi.

Bij hun aankomst schonken we hen een glaasje cava met talrijke hapjes. Daar het zo warm was, deed zo'n frisse cava wel deugd. Ik weet nochtans dat ik moet oppassen met alcohol bij zo'n warm weer, maar toch dronk ik nog een glaasje wijn bij het eten. Kan geen kwaad, dacht ik. Maar de zon bleef maar schijnen op mijn rug, waar ik opeens toch wel warm begon te krijgen. Ik wou niks laten merken en probeerde zo normaal mogelijk te doen. Ik dacht als ik hier ga blijven zitten dan ziet niemand het ;) Wat was ik blij toen we aan de taart begonnen, want daar hoefde ik geen alcohol bij te drinken HAHA.

ⒸEvelyneVergote
Na de koffie gingen ze nog snel even goeiedag zeggen aan oma en opa om de hoek en gingen ze terug huiswaarts. Ik hielp nog mee opruimen, maar voelde mijn hoofd opeens bonken. Ik dacht, ik drink wat cola om mezelf wat op te peppen, maar dat was dus geen goed idee. Ik zat nog maar net in de zetel om uit te blazen of ik mocht al naar de wc lopen.. Ik ben toen maar in mijn bed gekropen en ben als een blok in slaap gevallen. Tot mijn mama mij deze morgen wekte. Ik deed m'n ogen open en voelde m'n hoofd nog steeds bonken. Ik had ook zo warm en lag nat van het zweet in mijn bed. Ik nam een pilletje tegen de hoofdpijn/koorts en ging weer in mijn bed liggen. Slapen deed ik wel niet meer, maar ik had de kracht niet om uit bed te komen. Ik ben blijven liggen tot 's middags, maar moest dan opeens naar de wc. Daarna heb ik even in de douche gestaan, maar me echt wassen lukte mij niet. Ben er dan maar weer uitgekomen na eventjes water over me te laten lopen, mijn kleren dat ik ergens op een stoel vond aangedaan en naar de keuken met mijn vuile was. Waar ik die kracht vandaan haalde weet ik niet, want ik moest halverwege toch even op een stoel ploffen. Ik was helemaal buiten adem. Net alsof ik een hele marathon heen en terug gelopen had. Na een 5tal minuutjes heb ik mij een cola uitgeschonken, omdat ik voelde dat ik suiker nodig had. Maar uit ervaring weet ik dat je de cola dan beter laat uitblussen (zoals wij zeggen). Dat wil zeggen, de gas er uitlaten. Dat doe je door ofwel water in je cola te doen ofwel een klontje suiker. Dat laatste is meer mijn smaak ;) Dat heeft mij als kind ooit geholpen van een uitdroging. Sindsdien hebben wij àltijd cola in huis!

Op dit moment voel ik mij al een stuk beter, maar de kleinste inspanning is mij met momenten nog te veel. Ik hoop dat het morgen beter met me gaat, want dan moet ik weer gaan werken..

2 opmerkingen

  1. Ziet er een gezellige bedoening uit. Zo jammer da ge zijt ziek geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, 't was erg leuk. Idd, 'k ga de volgende keer toch beter oppassen ;)

      Verwijderen